I Will Follow You...

Monday, February 28, 2011

Kantoi Dengan Wife Kat Club_Part 2

OK...Sorry sebab aku lambat mengupdate cerita yang ni.
Imbas kembali entri yang lalu, kat mana aku berhenti eh?
Oh ye, bahagian yang si isteri ternampak suaminya dia atas sofa dan tengah bersembang dengan seorang pompuan yang tak seberapa comel pun kat sebelahnya.

Nak dijadikan cerita...
Tajam tak tajam penglihatan si isteri, terlihatlah sang suami nun di ceruk sana. Hati berdebar-debar tak usah nak kata. Apa nak dibuat libang-libu rasanya. Nekad dalam hati, sang suami kena diajar juga. Kalau tidak, sampai bila nak menjeruk rasa.

ni pun atas riba la gak kan?
Peha suami jadi sasaran. Si isteri terus duduk atas riba dan peluk leher sang suami sambil berkata kat pompuan di sebelahnya:
Isteri : Hai, apa khabar? Dah lama kenal ke?
Pompuan : Eh, taklah. Baru je kenal ni (sambil senyum-senyum)
Isteri : Takpe, nak kat dia ke? Nak amik lah!
Pompuan : *blur* (Terpinga-pinga kes tak tau apa cite)


Sang suami terlopong tak terkata apa-apa dari mula si isteri duduk atas riba hinggalah saat si isteri bagi pelempang free kat pipi sang suami. Sang suami baru terpisat-pisat, tergenyeh-genyeh mata, agaknya baru tersedar dia berpijak di alam nyata.

Sang suami tarik tangan si isteri. Konon nak selesai di luar. Si isteri dah naik gila, capai botol arak di kiri kanan meja, dibalingnya dekat sang suami tapi tak terkena. Bouncer suruh keluar; katanya nak gaduh setel kat luar.




Elok sang suami keluar, lari pecut tak toleh-toleh lagi. Tinggalkan si isteri yang bertumit tinggi, nak lari takut tergeliat buku lali. Si isteri jerit mintak tolong. Katanya 'lelaki' itu ialah si pencuri. Pakcik India jaga parking kejar sang suami, suruh setel jangan lari-lari.

Hai sang Suami, apa cerita ni...Si isteri punyalah baik, punyalah comel engkau buat begini...

Balik rumah, perang dunia berlaku lagi. Sang suami diam menyepi tak berani kata apa-apa pada si isteri. Mungkin salah sendiri, kena batang hidung sendiri.

Hai sang Suami, dah 4 tahun kahwin, ubah-ubahlah diri. Ini belum ada anak, kenalah perbetulkan diri. Supaya nanti jadi teladan pada anak isteri.

p/s : sahabat aku ni sedang mencari ketenangan pada tika dan saat ini. Apa yang aku boleh katakan, mohonlah pada Yang Maha Kuasa, mohon diberikan petunjuk dan hidayah, mohon diberikan panduan untuk meneruskan jalan kehidupan. Kita doakan sama-sama ye. Dalam masa yang sama, cerita ni untuk panduan diri sendiri jugak, bukan nak mintak tapi itulah ragam orang di keliling kita. Nampak muka macam tak ada apa-apa, hati di dalam tak siapa yang tahu...

1 comment:

secangkir madu merah said...

wanita yg berani bertindak akan mengambil keputusan utk meninggalkan sang suami yg tidak sedar diri itu, sanggup menghadapi apa saja risiko yg datang apatah lagi kalau masih belum punya zuriat. tapi ada juga segelintir isteri yg masih menerima sang suami tetapi dgn bersyarat supaya dia berubah disamping sang isteri berdoa dan berdoa agar sang suami kembali menyayangi dirinya dan keluarga. Mudah2an si suami yg linda ceritakan ini akan berubah dan kembali menjadi ketua keluarga yg dihormati isteri dan disayangi anak2.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...