I Will Follow You...

Monday, May 7, 2012

Pergi yang tak kembali

saya dah delete entri ini untuk kebaikan semua

18 comments:

tasekM said...

alfatihah.

sedihnya aku kat uzair...

Anonymous said...

alfatihah..

kami tak kenal arwah.. tp kami sempat bersemuka dgn arwah di hentian kuantan beberapa minit sebelum kemalangan.. kami cam sgt arwah kerana kereta & gaya rambut arwah.. tak sangka jln jam beberapa kilometer dr hentian, adalah kemalangan yg melibatkan arwah..

takziah utk keluarga arwah.. moga arwah ditempatkan dikalangan org2 yg beriman..

omanjedi said...

al-fatihah utk arwah Ahmad Hakimi...sesungguhnya Allah dah menjemput dia & isteri.. kita bila lagi?
-sjuman

Anonymous said...

Salam,

Saya dan rakan-rakan saya yang di dalam perjalanan menuju balik ke KL melalui lokasi lebih kurang 15 minit selepas kereta arwah memotong kami.

Tiba di tempat kejadian kami berhenti untuk memberi bantuan. Saya berasa cukup marah kepada kereta-kereta yang slow nak tengok kemalangan dan ada jugak yang tak berhati perut ambil gambar...! Saya sempat menegur berberapa kereta agar menghormati mangsa dan jangan ambil gambar...

Saya dan rakan mengambil kepingan kadbod dan menutup kereta mangsa agar trafik yg lalu lalang tidak dapat melihat mangsa atau mengambil gambar

Saya dan rakan juga cepat-cepat membuka pintu kereta sebelah arwah untuk memeriksa arwah. Kami memeriksa denyut nadi di tangan dan di leher namun tiada denyut yang dapat kami kesan.

Saya juga sempat melihat seorang warga emas dan isterinya yang memegang seorang bayi....Syukur bayi tersebut hanya luka di dahi kanannya.

Kami juga sempat menalipon bomba, polis dan JPA3. Saya juga sempat berjumpa dengan pemandu perempuan dan penumpang sebuah Myvi putih yang baru sampai ketika kami menuju kembali ke kereta kami. Mereka memberitahu bahawa mereka adalah saudara kepada mangsa. Kami menenangkan mereka agar bersabar dan meredai pemergian arwah serta meminta mereka menjaga bayi tersebut.

Saya berasa cukup sedih melihatkan kemalangan tersebut,lebih-lebih lagi melihat dan mengenangkan nasib bayi tersebut kerana saya juga mempunyai anak yang sebaya dengannya. Sehari suntuk di pejabat saya mencari-cari di internet tentang berita mengenai kemalangan ini.

Syukur Alhamdulillah dari blog anda saya mengetahui bayi tersebut selamat dan tidak mengalami kecederaan teruk.

Al-Fatihah untuk kedua-dua arwah walaupun saya tidak mengenali mereka.

klone777@gmail.com

Linda said...

TM,
pagi ni sambil bf muhammad adik, boleh terkenang plak kat Ahmad Uzair

Linda said...

Sjuman,
Mati itu pasti.
Jom kita siapkan diri.
*Walaupun bukan satu batch dgn korang, tapi still merasakan kehilangan Kimie...

Linda said...

klone777
Terima kasih, alhamdulillah masih ada antara kita yang menjaga maruah insan yang telah pergi.

Sepanjang mengenali arwah, dia seorang insan yang sangat baik, berbudi bahasa dan tak pernah dengar sebarang perkara tak elok tentang beliau.

Semoga arwah tenang bersemadi di sana dan ditempatkan di kalangan penghuni Jannah. InsyaAllah.

Linda said...

terima kasih buat semua yang membaca dan mendoakan arwah.

sesungguhnya Allah lebih menyayangi mereka...

Anonymous said...

saya harap "ashram kamal" dan saksi2 lain yang nampak bas tersebut tampil membuat laporan polis, agar pemandu bas tersebut dihadap ke muka pengadilan seterusnya dihalang daripada membunuh lebih ramai orang.

saya pun berada dilokasi, dan ada sorang tua berkata beliau dipotong laju oleh kenderaan arwah dan sebuah lagi kenderaan diselekoh sebelum tempat kejadian. allahu'alam.

ini ingatan kepada kita semua, yang mempunyai anak kecil, ibu bapa dan orang2 yang menyayangi kita.

Anonymous said...

Dah keluar Harian Metro hari ini. Laporan berbeza dengan apa diceritakan di atas.

http://www.hmetro.com.my/articles/Bayi__8216_terbang__8217_atasjalan/Article

-AZ

Linda said...

semalam pun dah keluar dalam kosmo online

http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2012&dt=0507&pub=Kosmo&sec=Terkini&pg=bt_08.htm

Anonymous said...

Buah Kedondong,

Maaf, saya bertanya...di mana anda dapat posting FB "Ashram Kamal" nih?....daripada apa yang saya baca...saya berasakan beliau juga bertanggungjawab menyebabkan kemalangan kerana pada kelajuan 200kmh, beliau tahu arwah tengah memotong bas, beliau masih tak sabar sabar beri high beam mintak arwah beri jalan...

Klone777

Anonymous said...

Ashram Kamal ni ke pemilik Inspira itu?? Yg dikatakan mencucuk kereta si arwah...hrrmmm..

Mida Razak said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

salam..sy slh sorang yg brada dlm bus tu.sms kjdian tu..ktrg ikut laluan yg betol.tibe2 de krta laju potong bus ktrg..then kerete tu mcm diluar kawalan sebb laju sgt.so nasib baek bus bole cntrol..klau tdk byk nyawa yg terkorban.klau bus brenti time tu lagi terok la jd ny..bas x leh benti sebb byk kete kt blakang.. yg sye taw, bus x himpit ke kanan.-student

Aiman Rosli (Man) said...

salam semua..membe sy satu ofis jgk saksi kejadian tu..apepun, kita sama2 doakan roh ibu bapa Uzair ditempatkan di kalangan org2 yg beriman..amin

fifi said...

yang da pergi tetap pergi.. rasenye tak elok pertikaikan ape yang belaku da.. saye kesiankan baby uzair.. cemane la die tidur malam ibu takde..

Linda said...

salam...

tujuan kisah ini ditulis oleh saya hanya untuk mendoakan arwah. bukan untuk menspekulasi apa yang terjadi kerana biarlah perkara sebenar berkubur begitu sahaja sebab tak ada siapa yang benar-benar tampil menceritakan keadaan sebenar.

harap semua yang membaca tidak membuat sebarang andaian lagi, sama-samalah kita doakan pemergian arwah dan semoga Baby Uzair akan terus tabah dan sentiasa mendokan ibubapanya.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...