I Will Follow You...

Saturday, February 19, 2011

Jantan Tak Guna

Ok, aku tau nanti ada pihak yang disagree dengan tajuk aku but please bare in mind, kalau korang setuju dengan tindakan JANTAN yang akan aku ceritakan ni maka korang pun sama tak guna macam dia! Bukannya aku suka-suka nak judge JANTAN ni tapi aku rasa perangai binatang lagi bagus dari dia...(teruk sangat ke apa yang dia buat tu...hihihi)

Aku menulis dalam keadaan marahkah bila keluarkan tajuk sebegini rupa? No...no...no... Marah aku dah tiada tapi masih terbayang-bayang peristiwa yang berlaku depan mata aku hari tu...

 Peristiwa ni berlaku di EPF during lunch hour. Aku pickup document kat sana dengan En Suami. Lepas urusan selesai, kitorang menuju ke parking.

On the way to our car, ternampak ada sorang mamat tengah dukung anak (umur lebih kurang 1 tahun) dalam kereta, sambil bercakap dengan satu couple yang baru selesai park keta. 

Mamat ni dah tunggu parking ni when couple ni selamba je masuk parking yang dia dah lama tunggu. Dalam hati aku kesian sebab dia tunggu tengah panas terik, bawak budak pulak tu... Nasib baik aku dah nak keluar, adalah satu parking kosong untuk dia. 

Mamat ni dengan couple tu dah macam naik suara sikit. Bila kitorang keluar dan lalu di tengah-tengah "pergaduhan" diorang tu, aku perasan yang keadaan dah macam tak terkawal sikit. Aku suruh En Suami slow down sikit sebab macam tak sedap hati je.

Waktu tu lah aku nampak couple ni (yang jantan tu je) berjalan ke kereta tu dan mamat tu pulak bukak pintu kereta. Yang jantan tu tolak mamat ni, rentap kolar baju dan tumbuk mamat ni kat muka.

Aku pun tak tau apasal aku berani sangat, aku terus lari ke kereta tu dan suruh diorang stop. Apa yang ada dalam kepala aku time tu tak lain tak bukan ialah keselamatan baby dalam kereta tu je. 

Jantan tu sound : "your 'husband' started the quarrel!".
Aku : he is not my husband! I am just someone who is concern about the baby inside the car!
Jantan : you dont have to cover up your 'husband', he started it all
(dia ni pekak gamaknya)
Aku : hoi, my husband is inside the car over there, we saw what you did just now as we passed in between both of you.
(then only jantan ni sedar kot yang kitorang menyaksikan kejadian tu tadi)
Aku : you tak malu ke tumbuk orang in front of a baby! You gangster sangat ke? Nak show off sangat ke?
Jantan : hey, he started it. You should ask him to jaga his mouth!
Aku : you buta ke buat macam tu depan baby, you pekak ke? Tak dengar ke the baby is crying and scared of you!
Jantan : hey, just because he is your 'man', you nak back up him lah?
(amboi, nak main racism plak jantan sekor ni)
Aku : what 'my man'! dont ever raise about racist issue ok...this is Malaysia and i will act the same if others did this in front of a baby. I am a mother and i am very concern of the baby!
Jantan : i am a father too! But he started it! (Macamla aku tak nampak dia tumbuk mamat tu dulu! Mamat tu dah terdiam dari tadi sambil pegang muka dia, slowly dia masuk parking time aku bebel kat situ)
Jantan : ...membebel-bebel dengan wife dia sambil jalan masuk epf....

Aku pulak terus menghala ke kereta dan bagitau laki aku, laki aku nak pusing balik sebab nak suruh mamat tu buat repot polis. Dia sanggup nak jadi saksi, katanya jantan tu perlu diajar! Jangan suka-suka buat kacau, tumbuk orang sana sini. 

Aku tak kira la dia bangsa apa sekalipun. Tapi aku tetap angin tengok dia sergah dan tengking depan budak camtu. Kalau takat marah pun aku tak suka nengoknya, inikan pulak bila tengok siap naik tangan.

Bodoh punya JANTAN!

3 comments:

AMIIZAA@Mieja said...

waaaaaaaa dasar tak punya hati perut....kmieja baca pon kmieja geram...apatah lagi awak yg menghadapi/melihat situasinya.

bangsa apa tu? kalau ka alif lam nga memang dasarnya begitu....dia ingat dia pandai....(ooooh akak sudah emosi:):)

Nizam.Ariff said...

Aku rasa mesti jantan tu kena maki dulu kut...

Linda said...

K.mieja: mmg sgt geram time tu. Dan mmg tepat tekaan akak. Kalau saya lelaki, dah lama saya belasah jantan tu kat situ

Aku: org lain x perasan sgt sbb parking tu ceruk sket, bila aku lari keluar baru ada org keliling nmpk... Tp mmg patut kna maki pun... Dasar xde akal

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...