I Will Follow You...

Sunday, October 10, 2010

1431Hijrah kian menghampiri penghujungnya

Sedar tak sedar Syawal dah pun berlalu. Tinggal 2 bulan sebelum tahun baru menjelang tiba. Cepatnya masa beredar.

Aku terfikir...
1. Apakah kejayaan yang telah aku lalui sepanjang 30 tahun (31 tahun to be exact)
2. Adakah impian yang aku lakarkan telah tercapai?
3. Di manakah aku sekarang?
4. Bagaimanakah keadaan aku pada masa akan datang?
5. Adakah aku berpuas hati dengan apa yang ada pada aku sekarang?

Jawapan kepada semua yang di atas telah aku rumuskan...
Aku masih belum berjaya sebab setiap kejayaan yang aku kecapi akan ada kejayaan seterusnya.
Alhamdulillah, kerjaya aku telah meninkat dan setiap rintangan yang mendatang aku tempuhi dengan sabar.
InsyaAllah, kerjaya aku telah meningkat ke satu tahap yang lebih tinggi, yang tidak aku jangkakan dalam masa terdekat. Mungkin ini yang dinamakan rezeki anak. Berada pada tahap ini bukan bereti aku harus berhenti. Kejayaan demi kejayaan harus aku kecapi. Dugaan yang mendatang juga pastinya akan lebih mencabar dan lebih menguji tahap profesionalisme aku.

Ya Allah, mudah-mudah Kau permudahkan segala urusanku dan Kau berkatilah keputusan yang kuambil. Amin...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...