I Will Follow You...

Friday, October 22, 2010

1Malaysia

Semalam kat trafic light Ukay Perdana ada sebijik keta rosak (pompuan okay...).

Dengan pantasnya yang lelaki, baik Melayu, Cina, India turun dari kenderaan masing-masing untuk tolong that lady. Bagus! Kita bersatu padu supaya jalan itu tidak jam dan aku boleh lalu dengan jayanya...

Huahuahua, doesnt mean that aku jadi tukang tengok je, but guess that should be enough manpower to help her laaa.

Teringat zaman alternator kong kat traffic light Seksyen 7 Bukit Raja. Somewhere around February last year rasanya. Dowh! Dahla rushing nak gi interview, pakai baju kurung plak tuh. (Nasib baik ada jeans n tshirt spare lam keta). Enjin mampus betul-betul kat traffic light. Aku bagi hazard light, suruh orang overtake tapi semua buat dek jer. Aku pun turun, bukak tingkap, lepas handbrake, tolak keta sensorang. Adeh, sorang pun takde nak menolong walaupun selepas aku tolak kira-kira 50m. Lucky that ada satu family tu (orang luar dari Shah Alam) tolong lepas tengok aku terkial-kial tolak keta dengan mengharung keta yang bertali arus tu. Haih...agaknya orang Shah Alam memang tak ambil port dengan hal orang lain kot..huhu (time tu 1Malaysia tak dipraktikkan sepenuhnya..hehe)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...