I Will Follow You...

Monday, August 16, 2010

Rendang Dendeng For AidilFitri 2010

Due to overwhelmed request daripada sanak saudara, kengkawan, anak-anak sedara dan diriku sendiri...

Maka, tahun ini aku jual juga la rendang dendeng yang dibuat khas oleh aku, resipi khas bonda dan nenda.

RM45/kg, mahal sangat ke? tak kot, sebab rata-rata aku tengok cecah gak RM60/kg.

Lagipun aku guna daging batang pinang, bukan daging kotak.

Masalahnya,
  1. Bila nak masak?
  2. Sapa nak tolong?
  3. Bila nak beli barang?
  4. Sapa nak jaga baby?
  5. Sapa nak hantar/delivery?
  6. dan macam-macam lagi...
Ada gak kengkawan yang request untuk hantar minggu depan. Insya-Allah, ada kelapangan minggu ni aku buat ler. Kot tak, tunggu le bila-bila aku mampu buat eh...

Sedap ke aku masak? Entah...tapi terharu gak le bila anak-anak sedara mintak aku masakkan untuk diorang. Dan aku sentiasa ingatkan diorang, semua tu tunjuk ajar nenda diorang, iaitu bondaku sendiri. Dan aku jugak selalu pesan kat diorang, untuk belajar tolong mak bapak kat dapur dari kecik, sebab tak salah kalau lelaki tolong di dapur, dan tak jatuh maruah dok di dapur.

Mudah-mudahan, ada la rezeki aku sikit bulan ni yer...amiiiiiiinnnnn....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...