I Will Follow You...

Monday, August 2, 2010

Cerita Ceriti RumahTangga Sana Sini

Nak dijadikan cerita, aku kena gi meeting kat Rawang minggu lepas. Kena ganti abang-abang opis ni yang bercuti. As usual, aku punya part will be mainly focusing on ISO 9001 dan Service&Maintenance.

Sambil2 bercerita tu, abg Sales ni dokla kata kita kena buat semua dokumen berkaitan since kitorang baru je dapat Recommendation for ISO9001 Certification. Aku pun saja le quote balik ayat auditor aku tuh, 
“Easy to get, hard to maintain…sama macam kawin laaa, manyak senang mau kawin, manyak susah mau maintain woo..”. 
Abg Sales ni dok jeling la kat aku, yang lelain pakat gelak la.

Uiks?!Adakah aku telah salah berkata2? Ni yang aku musykil nih.

So, dalam perjalanan balik ke Puchong, kitorang singgah le makan kat Bukit Sentosa tuh. Terbukak le citer dari mulut Abg Sales nih…

Ko tau, si “L” (nama dirahsiakan bagi menjaga maruah pihak tertentu) tu sebenarnya baru bercerai. Gulps!!!!

Terus rasa bersalah menyelinap kat dalam diri nih. Tapi serius aku tak taw, lagipun niat aku time tu just nak quote balik apa yang SGS Auditor wat lawak dgn kitorg. Aduhai mulut, napa la ko tak reti nak jaga hati dan perasaan orang…

The thing is, aku tak sedih sangat pasal terlajak kata tu. Yang buat aku terkilan adalah kisah perceraian si L tadi.
  1. Si L sekarang berstatus janda beranak 2.
  2. Bekas suami L bercerai disebabkan oleh kehadiran orang ketiga.
  3. L dan bekas suaminya masih bekerja dalam satu syarikat, satu bumbung yang sama.
  4. Orang ketiga yang disebutkan itu juga bekerja dalam syarikat dan bumbung yang sama
  5. Orang ketiga dan bekas suami nya itu telah pun berkahwin dan mereka kini semua di bawah syarikat, bumbung yang sama
Gosh, kalau aku la kan, rasanya dah tak sanggup nak duduk sekali kat situ.
How I respect the lady (L ye, bukan orang ketiga tu)…

“Ya Allah, ku mohon padaMu, janganlah kau duga perkahwinan kami melebihi daripada apa yang termampu aku tanggung.”

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...