I Will Follow You...

Tuesday, July 6, 2010

Forgiven..But Unforgotten

Pernah tak you all marah? 
Pastu berdendam kat orang yang korang marah tu? 
Pastu takmo tegur orang tu? 
Pastu korang rasa cam tak best je gado2...
Pastu korang terpikir macam nak baik balik (tak kirala walaupun sampai bertahun-tahun baru korang nak berbaik)...
Pastu korang dah maafkan segala perbuatan dia...
Pastu korang pun dah kawan balik macam biasa...

Pernah tak?

Lepas korang buat semua tu, pernah tak korang teringat cerita tu balik?
Pernah tak rasa macam sedih?
Pernah tak rasa macam nyesal je korang baik balik sebab dia dah kenakan korang kaw2 waktu gado ari tuh?

Pernah ke?


Aku pernah...
Pernah marah, kecil hati, terkilan...
Pernah bergaduh, tak bertegur sapa dan muncung panjang berdepa...
Pernah berbaik semula dan cuba berlagak seperti tak ada apa-apa yang berlaku...
Tetiba dia ungkit cerita lain, dan buat aku geram sebab cerita tu gak la yang jadi punca kenapa aku gaduh dengan dia...
Dan pastu dia tukar situasi cerita tu seolah-olah aku yang mulakan..

Hmm...aku dah tak kesah, aku dah maafkan, aku masih berlagak biasa...
Tapi aku tak mungkin dapat melupakan...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...