I Will Follow You...

Monday, August 22, 2011

Rendang Pedas Daging _ Warisan Turun Temurun

Hari ni ada masa terluang sikit.

Saja aku belek statistic post bulan ni.

Wah! Mencanak-canak orang google resipi chocolate chip famous amos dengan rendang dendeng

Erm, terus rasa nak buat biskut petang ni.

Rendang dendeng plak, tahun ni macam dah tak kuasa nak buat.

Tahun ni aku nak buat rendang pedas jelah! (Aku masak style orang perak, hiris halus-halus, tak main la pakat blend je sumer halia, daun kunyit, serai tu...)

Hinsh...hinsh...bersemangat nak menghiris ni...

Harap-harap bahan sumer cukup, minggu ni aku beli kuali baru demi rendang pedas itew!!!!

10 comments:

tasekM said...

aku amik resepi choc chip FA yg mengikut kata akak ni, dia kena bayar rm250 for the recipe.
that one mmg terbaek la beb...




.

Linda said...

mana? mana? mana?

sama tak dengan yang aku post nih?

sbb yang ni pun dapat ala-ala dari source yang sama gitew...

dah buat n taste almost the same (sbb aku yg tak pandai kot..huhu)

tasekM said...

lain sikit la beb...
tapi tak lari jauh la resepinya.

yu gugel je.
mesti jumpa punya.

aku ada pos kt nizam tu hari.
dia ada bg ko sikit..?

:)


.

Linda said...

dah gugel...banyak beno versionnyer..

takpela...teman ikut sedap tangan je la..haha

pos biskut???
kat nizam???
amboi...sikit pun tak berbunyi mamat tu!!!
pasni aku nak siku dia sikit!!!

Linda said...

nizam tanak mengaku.....

dia soh aku kata "orang tu tak suruh dia bagi kat sesapa pun"

huargh...tapi tanak mengaku dia dapat dari ko...

dia bgtau lagi "aku tanak bagi, aku kedekut"

hampeh!

pastu dia kata lagi, "ni aku nak pos kek choc kat dia"

sikit pun tanak offer kat aku!!!

nasibla kau zam kalau baca komen ni satgi

aza ni said...

amboi amboi bikskut macedonia ......

hi hi

bk kirim salam pada zam , dia seopis kan?

Linda said...

dah kirim salam, waalaikumsalam katanya...

dah kuar pun dia, nak gi pos kek kat tasek...

nak juga...hentak-hentak kaki!

tasekM said...

beb.
aku syak dah sadakallahulazim tu...

hehe.



.

Linda said...

haha...takde rezeki aku la tu...

kek choc ko pun dia dah pos kot tadi...

hhehe

Nizam.Ariff said...

Aku memegang amanah orang.

Orang tu bagi aku anak bini makan.

Jadi aku pegang amanah itu.

sebab dia tak pesan suruh tanya jiran-jiran mana yang nak.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...