I Will Follow You...

Sunday, April 3, 2011

WeeKend maid

Hari ni first time aku guna khidmat weekend maid, turut merupakan daily weekdays maid kawan opisku.

Upah RM50/4jam
Job scope : cuci tingkap, cuci kipas, cuci bilik air, sapu+vacuum+mop lantai, kemas stor.
Tak sempat pulak nak suruh gosok baju. Mungkin sebab hari ni extra menyental kuman degil!

Kenapa ambil maid? Tak mampu cuci dan kemas sendiri ke?

Erm, kami start buat kerja pukul 830 pagi. Muhammad bangun tidur pukul 930 pagi. Nasib baik dia boleh duduk diam kat kerusi selama 30 minit. Maka bolehlah aku selesaikan kerja di dapur. Selepas iu, bermulalah kerja aku untuk panaskan makanan, bagi Muhammad makan, mandikan dia dan sebagainya.

Setidak-tidaknya, dengan kehadiran Sulastri dapatlah aku sedikit masa berkualiti dengan anak...

Bukannya tak mampu kemas sendiri!

Ok Sulastri, lagi 2 minggu datang lagi ya!

3 comments:

Nizam.Ariff said...

What??!!!

2 minggu lagi???!!!


Abis tu, selama 2 minggu ni apa citer?

ce citer.. ce citer...


Ai like nama Sulastri... bintang filim Indon?

aza ni said...

salam bkd
bagus juga tu,tak payah bayar bulan,
camne kira, semua dapatkat maid?ker ada persen utk majikan?
cer cerita cer cerita.

Linda said...

Nizam,
Minggu depan aku kemas sendiri. Lagi 2 minggu dia dtg buat keje major je...idakla maleh bebenor aku nih

Azani,
Semua kat dia. Majikan sedia ada pun bukan majikan tetap. Sulastri tu pun dok belakang rumah dia je. Time lunch pun dia balik umah sendiri.

Konklusi,
Walaupun dia dah mengemas pagi tadi, malam ni aku lap balik tempat2 yang dia miss. Huhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...