I Will Follow You...

Wednesday, March 16, 2011

Kebuntuan Melanda = Pegedil Ikan?


Buntu...(bukan buntut yer)
Buntu nak masak apa buat aku terpanggil untuk 5S dapur tu.

Sebelum ubi kentang bercambah, sebelum ikan 'beranak' dalam DF tu, baiklah aku bertindak apa yang patut.

Hasilnya...tarrraaa...pegedil ikan versi aku!

Bahan-bahan
Ubi kentang yang masih boleh dimakan (rebus dan lenyek)
Ikan yang boleh dimasak (goreng dan carik isinya)
Garam, lada hitam kasar, sedikit penggebu (kulit roti yang blom berkulat), sebijik telur (putih utk adunan, kuning utk celup) kebiasaannya aku letak daun sup dan bawang goreng tapi bahan-bahan tak wujud pulak dalam peti ais time ni.

Tempa adunan bulat-bulat yang leper (gasak engkorang lah), celup dlm telur kuning dan goreng dgn api sederhana sampai kekuning-kuningan.

Lepas tu makanlah!

4 comments:

ckLah @xiiinam said...

Bahan-bahan;

...ikan yang boleh dimasak...

Hmmmm, selamat si Kelisa kat rumah ni...

secangkir madu merah said...

lama dah tak makan pegedil...sedapkan?

Nizam.Ariff said...

betul ke tu?

Tak nampak atas meja pun?

Linda said...

ckLah,
kalau guna Kelisa, wah mahalnya pegedil itu.

SMM,
sodap, sampai jilat jari! ratah sampai muntah.. :)

Zam,
Ko nak gambo before and after ke?
nanti aku upload.
Btw, ni entri Ahad lepas.
Dah selamat pegedil ni lam perut anak-anak sedara aku.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...