I Will Follow You...

Tuesday, March 15, 2011

Bontot siapakah?

Ok, aku nak bayar utang kat Nizam. Gambo bontot! Hish... Bontot kuali ler...
(aku draf lama dah entri ni, dah seminggu terperuk)

Hitamlah hitam si pucuk manggis (aku dengar Bongai kat Pilah tahun 1999)
Hitamlah lagi bontot kuali aku...

Kuali ni panjang citenye, maka aku pendekkan:

Pertama;
Ini kuali pemberian mak ex boypren aku!
Zaman belajo dulu aku rajin masak (takde duit nak makan luar!).
Kisah terjadi bila mak ex bf aku ni datang menumpang tido, terkejut beruk la nengok dapur umah sewa aku nih. Aku baru pindah, rumah serba-serbi kekurangan. Bukan bermaksud mak aku tak mampu beli, tapi almaklum baru pindah dan dah orang nak bagi. Haha
Sebelum ni aku dok hostel, goreng telur pun guna seterika je, masak rendang lam periuk nasi. Tumbuk cili atau bawang guna spanar moto. Handal tak? Handal kan? Kan? Kan?

Kedua;
Waktu aku dapat kuali ni, lagi hitam bontotnya. Nak dibandingkan sekarang...huish banyak bezanya. Kuali di atas juga telah aku sental berkali-kali. Serta telah berkali-kali juga proses pemutihan dan penghitaman bersilih ganti.

Ketiga;
Usia kuali ni dah menjangkau hampir 9 tahun di bawah jagaan aku. Lama dah rupanya ye!

Keempat;
Aku masih guna kuali ni hingga hari ini sebab dah terbiasa, bukan sebab aku saja gatal nak
ingat bf lama! Tak kuasa aku nak ingat dah. Aku pun hampir terlupa asal usul kuali tu. Ahhh...tu sume cite lagho je..huhu

Kelima;
Ahh...gaji bulan ni aku beli barulah!!! (Kuali baru yang aku beli masih kekal baru sebab baru beberapa kali guna.)

p/s: ceit! Sampai abis bateri fon aku dok karang entri kuali nih. ^_^

3 comments:

Nizam.Ariff said...

Buatkan aku kopi secawan...

kasi gula lebey sikit..

HAHHAHAA...

Aku ingat aku punya je yang kelam, ko punya lagi kelabu...

aza ni said...

salam bkd
camana tu goreng telur pakai seterika?

ha ha ,,,gaya tulisan kau ingatkan aku pada mrblind...

Linda said...

NIZAM
ala zam, tu tanda aku masuk dapor...
aku cabar ko kasi putih itu bontot!
1 bulan, bley?

AZANI
err..kena buat demo nih..
yang penting perlu ada marjerin, telur, seterika dan bekalan elektrik!
ni skil dari form 4 dah asah... :)

p/s: mrblind? kena cari nih...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...