I Will Follow You...

Thursday, December 30, 2010

Piala AFF Suzuki Perlawanan Kedua (Malaysia 1 - Indonesia 2)

OK..Malaysia Menang dengan aggregate 4-2.

Puas hati ke?
Ermm…soalan tu payah sikit kot sebab walaupun menang aggregate, aku agak terkilan sebab kita masih ‘kalah’ di Indonesia. Kalaulah…kalaulah dapat seri atau 3-2 semalam aku rasa kemenangan tu lebih bermakna. Rasanya ramai yang setuju dengan statement aku ni.

Bagaimanapun, Malaysia tetap JUARA!

Khairul Fahmi sangat mantap! Aku suka each time bola melekat kat tangan dia. Macam ada gam plak kat glove dia tuh. Mama kata macam goalkeeper zaman Mokhtar Dahari dulu; Arumugam. Cuma aku tak berapa gemar bila dia asyik keluar dari kotak penalty tu. Maybe dia stress kot. (Aku pun buat camtu gak dulu sampai team aku kalah 11-2..erk!) Safee pulak seolah-olah jelmaan Mokhtar Dahari dengan jersi bernombor 10.

Keseluruhan game boleh aku kata sedikit perlahan sebab Malaysia lebih banyak defending rather than attacking. Perhaps it is a part of strategy since kita dah lead with the 3 aggregate in front of Indonesia. Pendek kata, aku lebih suka tengok first leg hari tu yang lebih menggemparkan dan menggegarkan jantung.

Anyway sekalung tahniah buat HARIMAU MALAYA! Cuma janganlah kerana satu kemenangan ni kita dah rasa cukup untuk kita. Lebihkan usaha sampai dapat masuk World Cup plak eh!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...