I Will Follow You...

Monday, December 6, 2010

Pelamin Anganku Musnah_Part 2

Ingat lagi entri aku sebelum ni?

So, aku nak sambung sikit...agak tragis dan aku sebak jugak dengar cerita mamat nih...


Sebelum aku kena brain freeze, aku ceritakan sedikit apa yang sempat aku dengar dari radio Era hari tu.

Caller tu ceritakan kisah tragis yang berlaku pada hari persandingannya 3 tahun lepas. Dia bercinta dengan wife dia dari sekolah rendah lagi. Kisah percintaan diorang berakhir di jinjang pelamin akhirnya, sekaligus menjadi pengakhiran juga kepada kisah percintaan diorang selama ini.

Waktu bersanding, wife dia batuk dan tisu yang pengapit guna untuk lap mulut wife dia penuh dengan darah. Dia tengok wife dia pucat dan tiba-tiba pengsan dari kerusi pengantin. Dia pangku wife dia yang dah tak bermaya tu dan tak lama lepas tu wife dia menghembuskan nafas terakhir di pangkuannya, di atas pelamin tersebut.

Dia tak tau nak buat apa, dia panggil nama wife dia berkali-kali dan telefon ambulan.

Paling menyedihkan, sehingga hari ini keluarga wife dia tak nak beritahu apa penyakit sebenar yang dihadapi oleh wife dia. Tapi dia syak wife dia sakit jantung berlubang. Dek kerana family wife dia sayang sangat kat dia, diorang cadangkan untuk berkahwin dengan kembar wife dia. Tapi dia tak boleh terima sebab walaupun wajah serupa, jiwa dan perasaan tetap orang yang berbeza.

Setahun dia cuba untuk menerima kenyataan yang wife dia dah tak ada. Mudah-mudahan dia tabah dan berjumpa dengan seseorang suatu hari nanti. InsyaAllah

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...