I Will Follow You...

Friday, December 3, 2010

Pelamin Anganku Musnah


Riuh pagi di Era FM hari ni membawakan topik Pelamin Anganku Musnah.

Tetiba je terimbas kenangan silam tapi malas nak layan. Sebab tak peduli dah pun. Cuma teringat kisah sahabat baik aku je.

Seperti biasa, apa yang aku tulis bukan mengaibkan sesiapa, tetapi sekadar kisah dan pengajaran untuk semua.

Cerita tentang sahabat aku ni panjang sangat, so aku just ambil bahagian yang penting je untuk entri kali ni. Layannnnn…

Aku tak ingat exactly wedding date dia, tapi tak silap aku 25 atau 27 May 2007. Dia dah start distribute wedding invitation tapi aku mintak dia hantar virtual card during conversation aku dengan dia pada 10th May. On the 12th May, dia sms yang dia tak dapat nak email wedding card sebab the wedding is off. Aku scroll down sms tu lagi, “Dia dah pergi petang tadi…”

Innalillahirojiun…Being someone yang very close to her, aku terus terduduk dan nangis kejap. Aku telefon dia, dia dah on the way ke Kedah untuk iring jenazah ke sana. Dia sangat tenang dan katanya belum ada airmata yang menitik sebab dia masih dalam keadaan terkejut dan sebab dia belum tengok jenazah.

As a friend yang eagerly look forward for her wedding, aku terkedu dan tak mampu berkata apa-apa. Kepada kawan-kawan yang lain, aku start hantar sms untuk sampaikan berita tersebut. Ramai gak yang call untuk tanya lebih lanjut tapi aku mampu beritahu apa yang aku tahu je.

Ikut cerita kawan aku, arwah baru lepas hantar dia pergi kerja, dan accident depan Mines waktu keluar distribute wedding card. Arwah happy sangat nak kahwin sebab terlalu banyak halangan yang diorang lalui sebelum kedua-dua pihak merestui diorang. Itulah yang dikatakan ajal maut ditentukan Allah. Jenazah arwah tak ada sedikit luka pun, dan arwah pergi akibat pendarahan dalaman seterusnya meninggal di tempat kejadian.

Sehingga hari ini, dia masih belum berkahwin BUKAN sebab dia kecewa. Tapi dapat boyfriend yang mengalami kisah yang sama dengan dia, dan trauma tu masih belum dapat dilupakan. Dah jodoh diorang agaknya…sebab boyfriend dia punya cerita pun berlaku pada tahun dan bulan yang sama, bezanya girlfriend dia meninggal sebab kanser…

Ada lagi cerita hangat yang aku nak sambung, tapi entri lain la yer…

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...