I Will Follow You...

Monday, July 29, 2013

Mood Swing

Lately...bosan nak update blog
(Tapi blog lagi satu rajin plak updatenya)

Maybe tengah rancak jual Shaklee, banyak sangat promotion Shaklee sekarang.
Kulit cantik berseri untuk raya, nak bagi kurus, nak kecutkan jerawat, macam-macam lagi lah.
Alhamdulillah...bab kurus tu...kurangla 14kg lepas aku consume 6 bulan separa konsisten.
Bab kulit, aku tak la particular sangat, cuma aku perasan tapak kaki semakin gebu dan mulus...chewahhhh.

Jual Tudung Z and Z pun Alhamdulillah berjalan lancar. Yang order online, yang order via phone dan macam-macam lagi.

Yang kena tipu, hmmm...sejak 2004 aku jadi ahli Cosway, tak pernah aku bengang gila camni, tak pernah aku jumpa manusia penipu yang sanggup rembat duit dan bagi barang expired kat aku. Takpelah, rezeki masing-masing...pandai-pandailah dia menjawab di akhirat nanti. Wallahualam

Yang nyata, seperti tahun-tahun lepas, blog ni naik rank sebab resipi rendang dendeng dengan resipi rendang pedas perak. Dan aku juga, tahun ni sama macam tahun lepas, dan tahun lepas, dan tahun lepas-lepas, tak berkesempatan nak masak rendang dendeng dan rendang pedas perak dah.

Rendang dendeng, nak kena menumbuk daging, sah-sah hero 2 orang tu yang bertumbuk nanti.
Rendang pedas, renyah nak hiris sana-sini. Time consuming, susah sikit nak mengadap semua tu.
Alasan je kan!

Pecah rekod, dah 4 tahun tak rajin mengadap dapur untuk buat acar buah tradisional. Alih-alih tahun ni terrrrrajin pulak. Resipi acar buah tradisional? Bila aku rajin, aku update la ye.
Acar buah ni tak macam acar orang kahwin yang banyak kaler hijau kuning merah tu. Tu semua banyak chemical, aku takut nak makan...hahaha.

Acar buah mama ni memang kami jual dari dulu, seingat aku dari aku dok Ipoh. Dari tahun 1988, dok menjual kat Pasar Ramadhan Medan Gopeng tu. Yang top...pegedil dan acar buah! Apa lagi yang mama jual aku pun tak ingat, sebab itu je yang aku terer tolong masak.

Cuma tahun ni tak guna Limau Kam Kuat tu, tak ada stok sebab tertinggal kat Ipoh. Maka, diolah sedikit dengan Limau Valencia beli kat Tesco RM0.49 sebiji dipotong lapan dan direbus...Owh..lagi sedap dan berkhasiat aku rasa...

Gambar Acar Buah? Nanti la aku snap atau kalau sahabat blogger aku yang dapat sebekas acar ni rajin tolong snapkan gambar tu ye.

2 comments:

Nizam.Ariff said...

kamera hp aku VGA je... tak clear.. kah kah kah

Linda said...

kalau ada niat nak tolong snap kan, tak kira VGA ke, 8MP ke...pun dah cukup baiik...kehkehkeh

Sihat dan Cantik di Hari Raya

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...