I Will Follow You...

Friday, December 16, 2011

Perkahwinan gay Ariff Alfian Rosli?

Ariff Alfian Rosli, pelajar Malaysia yang dikatakan hilang tu berkahwin sesama gay di Dublin? Kalau betullah, ALlahu Akbar... Apa nak jadi dah ni... Sumber maklumat dan gambar ada di sini Link kat atas dah tak boleh masuk, mungkin terlalu byk komen sensitif. Tapi aku link kan juga di bawah utk mereka yang nak tgk gambo dia, serta link dalam wikipedia... Gambar dan cerita di sini Sumber wikipedia di sini

2 comments:

Nizam.Ariff said...

aku terasa nak komen kat blog tu tapi tak jadilah sebab aku baca komen-komen tu semacam jer.. baik aku komen di sini sahaja.

Ada yang komen, kes gay yang itu adalah tanda2 kiamat kecil.

Ada 2 perkara di sini: mungkin maksudnya tanda kecil-kecil kiamat bukannya tanda2 kiamat kecil sebab kiamat kecil itu MATI. Tanda2 mati lain sikit, bukannya gay. Kedua, gay itu bukan tanda2 nak berlakunya kiamat kerana kaum Nabi Luth dulu pun dah ada gay ni. Lagi pun, memang kiamat dah hampir seperti sabda Nabi kita. Tak kira apa tanda pun, kiamat memang dah hampir sangat.

Penggunaan Subhanallah dan Astagfirullah pun tak kena pada tempatnya.

Ada juga yang tiba-tiba menyalahkan orang lain (kerajaan). Yang pertama sekali, tanya dulu orang tuanya, apa didikan yang dia berikan. Salahkan orang tuanya.

macam-macam lagilah...

macam tak best nak ceburkan diri dalam komen2 di situ...

Linda said...

aku setuju...gay dari dulu sampai sekarang memang ada dan masalah itu tak akan selesai. cuma adakala kisah tu didiamkan sebab tak boleh nak dijadikan isu.

Itu baru Subhanallah dan Astaghfirullah. Belum lagi kita tengok penggunaan Masyaallah, Astaghfirullah...Wallahualam, aku pun bukan orang bijak pandai...

Tentang didikan pun aku setuju. Sebab dia tak mungkin jadi gay selepas dapat pinjaman. Perasaan dia mungkin dah terbentuk sejak dari kecil. Dan kalau tak dikawal dengan batas-batas agama, of course akan lebih menjadi-jadi sebab dah tak faham hukum hakam agama.

Tak payahlah kot kita nak komen-komen kat situ. Lagipun tiba-tiba je ada komen racist plak yang masuk dalam tu.

Aku highlightkan cerita ni pun untuk dijadikan pedoman buat kita semua. Mudah-mudahan...

Yang baik jadikan tauladan, yang buruk jadikan sempadan...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...