I Will Follow You...

Friday, December 23, 2011

Lesen memandu mengikut tarikh lahir...argh pening!

Sedang sibuk melayari laman web JPJ (untuk semak status XXX...hehe), tiba-tiba terpandang FAQ untuk lesen memandu mengikut tarikh lahir.

Hasil bacaan tersebut = Aku tak faham!
*mungkin sebab aku memang tak mampu nak digest apa sahaja bentuk penulisan buat masa ini.

Terlalu banyak persoalan yang aku timbulkan, antaranya:-
Situasi: Lesen aku 'meninggal' bulan 6, 2013. Tarikh lahir aku pada bulan 5.
Q1. Untuk mendapatkan insentif kerajaan, perlu ke aku apply pada tahun depan?
Q2. Kalau lahir pada bulan 5, lesen mati bulan 6, adakah aku akan jadi pemandu haram selama 1 bulan?
Q3. Kalau tak jadi pemandu haram, aku boleh renew awal tapi matinya pula pada bulan 5 tahun 2014, adakah aku kena bayar utk 1 bulan yang aku jadi pemandu haram tu?
Q4. Kenapa aku kena bayar harga lesen memandu waktu birthday aku? Sedangkan banyak lagi aku nak beli untuk celebrate birthday sendiri!!! (yang ni ialah suara hati seorang budak opis aku bila kitorang diskus tentang perkara ni kat opis tadi, secara tak langsung mewakili suara ramai!)

Betul gak ye bahagian Q4 tu!

2 comments:

Nizam.Ariff said...

insentif?

dapat duit?

nakkk!!!

Linda said...

Aeron,

ntah...aku baca ada insentif. Tak taula betul ke tak!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...