I Will Follow You...

Monday, September 6, 2010

Ramadhan bakal meninggalkan kita


Sedih terasa bila terkenangkan detik-detik akhir Ramadhan yang bakal dilalui.

Kenapa sedih?

  1. Adakah kelebihan bulan Ramadhan ni aku gunakan sebaik-baiknya?
  2. Cukupkah amal ibadat aku pada Ramadhan kali ini?
  3. Sempatkah aku nak berjumpa Ramadhan akan datang?
  4. Adakah cukup ahli keluarga aku nanti pada Ramadhan akan datang?
  5. Dimanakah aku pada Ramadhan akan datang?
  6. Bagaimana keadaan aku pada Ramadhan akan datang?
  7. Bersedihkah lagi aku seperti tahun-tahun sebelum ini?
Banyak lagi la kalau nak diikutkan. Yang penting, walaupun sibuk dengan rendang dendeng ku itew, amal ibadat dilupa jangan.

Ingat ye kawan-kawan, raya bukan bermakna nak kumpul duit dengan buat bisnes dunia ye, bisnes akhirat kena jaga juga…

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...