I Will Follow You...

Monday, January 9, 2012

Sedut-sedut si siput sedut, kusangka siput rupanya...!!!

Semalam,
Lunch di rumah kakak aku. Suruh dia masak nasi, nanti kami beli lauk di Ampang.
Ikan goreng, kari ayam, sayur pucuk manis dgn labu, dan yang paling menggoda nafsu tatkala itu...siput sedut masak lomak cili api.

Sampai di Wangsa Melawati, nasi panas-panas baru angkat dari periuk nasi. Jamah sayur sikit. Mama dah angkat siput sedut separuh pinggan. Ceduk sikit siput sedut.

Sroot...sroot...sedapnyeeeeeeee...
Satu mangkuk kecil cengkerang siput berjaya aku keluarkan.

Sroot...sroot...isk, ada anak udang plak ke nih? Kuah lemak pada 'anak udang' itu aku sedut dan keluarkan dari mulut.
Dan...arghhhhhhhhhhhh...
Ini bukan anak udang, tapi ANAK LIPAS!!!

2 comments:

Nizam.Ariff said...

bukan cengkerik ke tu?


cengkerik takpe, makan jer...

Linda said...

lipas...lipas...lipas...kakak ngan mak aku dah tolong konpemkan sebab aku tak sanggup nak tengok lagi...

haha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...