I Will Follow You...

Friday, November 14, 2014

Kenangan Mengusik Jiwa

Teringat zaman sekolah, few years back.
*tak boleh bagitau tahun bila, terasa sangat dah tua!

Kami 4 sepupu belajar di Sekolah Asrama yang sama.
Maklumlah, semua pelajar cemerlang Negeri Perak!
*angkat bakul sekejap ok!

Aku lebih rapat dengan Kak Fieza.
Dari kecik dah duduk sama.
Sekolah rendah sama kat Kuala Kangsar.
Sekolah menengah apatah lagi!
Keluar masuk dorm aje nampak muka dia.
Hihi.

Bila adik-adik sepupu dah masuk, yang paling kecik tu pendiam sikit.
Tapi berkat diam-diam dia tu, kira hebat la aku rasa si Aina sebab buat persembahan violin secara solo depan Tun Dr Mahathir!
Live disaksikan seluruh rakyat Malaysia time tu.

Yang kakaknya low profile tapi sangat berseni.
Anith ni kakak sulung, aku pulak anak bongsu.
Bonding kitorang dah macam aku kakak, dia adik.
Manja ya amat dia tu.
Aku pulak garang ya amat!
*ye, masih garang sehingga hari ini.

Yang paling tak boleh lupa, time mandi.
Especially lepas riadah petang.
Sapa mandi lambat, confirm takde ayor!
Semua berebut nak mandi, yang berlumpur satu badan la, yang lenjun dan macam-macam lagi la kekdahnya.

Kalau junior, ada can mandi awal.
Dah jadi senior, hmmm..kalau masuk dewan makan bau macam kerbau tu taule mandi ke tak!

Alkisah.
Anith kan junior.
Setiap kali mandi petang, aku dah siap letak bakul mandi aku kat dalam baldi dia.
Nanti dia akan 'beratur'kan bakul aku tu, bajet-bajet lepas 3-4 orang lepas dia.
Itu la untung jadi senior, kan?
Tapi aku takde la sampai kes buli 'singlet hitam' tu!

Apa-apa pun, memang banyak kenangan zaman sekolah yang kalau dikenangkan rasa macam sweet aje..
Hehe.

Nah! Belanja satu gambar!
Kredit kepada page FB : Friends of BN


1 comment:

Najib Ariyan Ali Basha said...

Selamat Tahun Baru 2015.... semoga tahun ni memberi kebahagiaan untuk kita semua

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...