I Will Follow You...

Tuesday, October 4, 2011

Green 5S dan aku

Pernah dengar menatang ni tak?

Kalau korang nak more info, bukak www.hk5sa.com

Mungkin berguna kepada korang juga...

Maka, penuhla hari aku selama 3 hari dengan training dan OJT utk Green 5S Green-Belt.

Sehubungan itu, blog aku mungkin jadi tong sampah dengan cerita karut atau cerita yang dah basi sebab kebanyakannya aku korek dari draft semata.

Kalau korang tak sudi lawat pun tak apa, aku tak kecik hati. (sinikalnya...)

Lagipun minggu ni jiwa aku agak libang-libu, mengenangkan mama yang akan dibedah Khamis ni.

Bukan pembedahan yang aku risaukan, tapi lebih kepada post-operation procedure.

Jadual harian dah aku draf; pukul berapa aku harus bangun dan masak, kerja-kerja harian yang perlu dilaksanakan, dressing pada hari apa dan pukul berapa.

Aku agak susah hati, mengenangkan mama sendirian kat rumah.
Maid yang dah berjanji nak datang, tiba-tiba lari waktu aku nak ambil.
Maid yang baru, bulan 1 baru available.
Kalau opis sebelah rumah, aku dah jenguk-jenguk kepala kejap.
Ini opis 4 tol pergi balik, kalau jem kena tambah lagi 1 tol untuk shortcut.

Aku tak mintak simpati, jauh nak mintak orang kesian kat aku.
Ini blog aku, aku punya suka nak mengadu la kan.
Kalau ada mangkuk yang sibuk guna blog aku sebagai isu, pi mampus la kan.
*Kalau ada yang terasa nasibla yer...

eh, dah melalut merapu meraban dah aku ni...

err, aku masih lagi susah hati, sebab laksa pak ngah pun aku tak dapat lagi...(nak juga interframe tu)

7 comments:

Nizam.Ariff said...

jauh ke pak ngah tu duduk?

tasekM said...

dalam pada dia risau tu... laksa pak ngah juga yg diingat.

bk...
bk..

:p



.

Linda said...

aeron,
lihat entri terdahulu...laksa pak ngah la weh...kat kualer kangsorrrrrrr

tas,
nak buat camne, dah dekat 2 tahun tak makan weh...nak drive balik kualer, tak kose aku berdua je dengan lil muhammad tu

aza ni said...

ala bk

janganlah.....aku raya hari tu balik kena laksa kuala......kau cerita cerita ni mau aku nqik malam ni juga...

ron , tas

aku faham perasan bk sebab aku dah lima tahun makan laksa tu...lain kick dia....penang ka , johor ke, perlis ke.lain, lain...
mungkin boleh aku samakan mastan ghani pada korang,

selain laksa aku suka ......

aza ni said...

kuih yang boleh di pijit pijit...

aza ni said...

woof woof

Linda said...

Laksa...come to me bebeh!!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...