I Will Follow You...

Friday, October 7, 2011

Day 3 @ HUKM

Alhamdulillah, surgery went well yesterday. Masuk OT kul 0900 until 1515. Waited patiently for mama to awake and kept her accompany until 2230. Banyak-banyak tempat, dalam wad ni dan depan katil mama ni jugak aku boleh terserempak dengan sahabat baik aku waktu form two. After 16 years, she still recognised me. Aku je macam tak perasan sangat kat dia sebab dia tgh preggy. What a small world! Boleh la mintak some advice and help from her to take good care of mama. Pernah dengar Dr Safri dan Dr Hamimah? Dia ni anak dia la, and 3 out of 4 siblings semuabya dah jadi doktor skrg. Alhamdulillah... As of today 0700, mama mintak air sebab rasa kering sangat bibir tu. Sempat buat lawak dengan nurse yang betulkan serkup kepala mama. Aku kata yang bulat tu biar kat tepi, tiru CT yang letak sanggul kat tepi tu..huhu Saja hiburkan hati nurse-nurse kat sini. Makcik sebelah ni pulak nak operation breast lump. Saja aku borak-borak bagi dia relax sikit. Dia kata memang dia rasa nebes, sebab baru je operate last month. Pagi tadi, aku bacakan mesej2 yang diterima dalam fon mama. Sambil2 tu tolong reply kat yang aku belum buat semalam. Kawan-kawan baik mama pun aku dah inform. Terima kasih kepada semua yang mendoakan dan yang memberi semangat. (mudah-mudahan aku dapat mewarisi semangat mama yang kental ni, takdela cembeng sangat!hihi)

2 comments:

tasekM said...

moga mama cepat sembuh.


.

Anonymous said...

Assamualaikum.
Tabah ya. Sesekali kita pasti diuji untuk kebaikan kita sendiri.
Insya Allah, dipermudah & diringankan juga segala keperitan. Rahmat Allah SWT itu terlalu banyak & tiada penghujungnya.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...